Tuesday, July 5, 2016

Jelenetek: Mobil kártya vétel

A helyiek rengeteget használják a mobiljukat, amik meglepően frissek, modernek és sok drága is. Egyszóval az IPhone nem meglepő darab egy helyi kezében, se a Huawei vagy másik kínai gyártó csúcstelefonja vagy a Samsung átlagon felüli darabja. Sokszor szerényen meghúztam magam az öregecske Motorola Razr Maxx-ommal és szabadkoztam amiért lassú :D
Nem csak, hogy komolyabb telefonjaik vannak (Természetesen nem mindnek, de valamilyen okostelefonja mindenkinek van), de rengeteget használják. Sokat hívják egymást, rengeteget chatelnek, a 30-40 éves korosztály is, akik nálunk csak telefonál itt facebookozik és vibert használ adatcsomagokkal. Oké utoljára szabadkozok kicsit, viszonylag jó körökben mozgok lehet ez ferdít kicsit, szóval egyetemisták és üzletemberekről van szó, nem földművesekről. Persze az utcán azért látni a többi réteget is.

Mindezt látva úgy éreztem nekem is részt kell venni a véráramban és mondtam hogy szeretnék itteni telefonszámot venni. Mondták hogy hozzak útlevelet, készpénzt és igazolvány fotót. Kicsit csodálkoztam, de oké. Felpattantam a kísérőm motorjának a hátuljára aztán uccu neki a vad Nepáli utakat róttuk (majd külön bejegyzés lesz a közlekedés :) ) és megérkeztünk az NCell irodája elé. Sok helyen láttam már a logójukat, elég ismertek és jól mehet nekik a szekér, mert igényes (nyugatias) reklámjaik vannak az átlaggal szemben. Az iroda bejáratánál egy félig katonának félig rendőrnek tűnő biztonsági őr engedett be a kezében fémdetektort lóbálva (nem vizsgált át, de fura volt). Bent volt még egy hasonló őr, kezdtem feszengve érezni magam, mert nem szoktam ehhez. Az iroda szinte teljesen megegyező színvonalon volt mint bármelyik kisebb (20nm) T-mobile vagy Vodafone iroda Budapesten. Klímaberendezés finom fények (nem nyers izzó a falból kilógva) színes szagos reklámok, bútorok (Sehol, még a reptéren sem láttam ilyen "fényűzést"). Egy szó mint száz elámultam. A kísérőm elkezdte mesélni mit is akarunk az asszisztenseknek akik ingben jól öltözötten bólogadtak és tört angollal elkezdtek velem is beszélni. A környezetről ennyi elég, a folyamat maga is elég érdekes volt. Adtak egy lapot hogy töltsem ki, átvettem néztem, kb mindenre rákérdeztek. Itteni címem, otthoni címem (a címeket lazán kezelik, kb csak a városig érdekli őket, utána mondják hogy írjak oda bármit ha nagyon akarok. A vízumomon a címet teljesen összecsapta a segéd a reptéren, elég volt neki hogy Butwal) útlevélszám, apám neve, nagyapám neve (igen, a nagyapám neve :D anyám neve nem kellett) és ugye az igazolványképem a jobb fölső sarokba, aláírva. Amin viszont kiakadtam, hogy ujjlenyomatot vettek (Egy telefonszámért!!) jobb és bal hüvelykujjról egyaránt. Nem esett jól, de most mit tegyek. Nincs félnivalóm, kell azért egy telefonszám és elég hülyén vette volna ki magát a helyzet x) Mindenesetre nem szeretem az ujjlenyomatomat megadni sehol, ez egy különcségem talán.

Miután minden iratozás lement kérdezték kérek-e adatcsomagot. Megnéztem a táblázatukat mennyi az annyi. Ami elsőre meglepő volt az, hogy nagyon széép felbontásban lehet venni adatcsomagot. Az 1 naptól kezdve a 3-10-15-30 on át a 90-ig azt hiszem. Én 30 naposat vettem és abból a legkisebbet, az 1GB-osat. Ami azért vicces, mert otthon az 1GB már egy komolyabb adatcsomagnak számít mobilhoz, ha jól emlékszem. 550 nepáli rúpia volt az ára, de erre még rájött a helyi áfa. Itt megjegyezném milyen idegesítő, hogy rengeteg helyen a nettó árat tüntetik fel. Egy olasz étteremben (!) amikor ettem Katmanduban, először megnyugodtam hogy ez az ár kb rendben lesz. Mire fizetnem kellett a számlán ott virított a 10% borravaló és a 2x% áfa, ami után már keserű szájízzel fizettem ki a kb 2000 Ft-ot egy mini lángosért (ahhoz hasonlított) meg egy sprite-ért. A gyanúm az, hogy amit szeret az amerikai/európai az reflexből drága, egy helyi minek venne sprite-ot...
Mindenesetre boldog voltam, mert lett 30 napig 1GB adatforgalmam és tudtam már telefonálni :)

Pár dolog még ami meglepő volt a feltöltős csomagban:

  • Kiemelten támogatják az sms-el küldött e-mailt és a fogadott email sms-ben továbbítását. Csak egy speciális számnak küldesz sms-t és a szöveg eleje egy email cím legyen.
  • Miután befejeztem az első mobil hívásomat a mobilom valami hihetetlen intelligens módon kiírta hogy mennyibe került a hívás és mennyi egyenlegem maradt!!! Ez mennyire jó már! Ilyet akarok otthon is! :D
Ezek az első tapasztalataim a telefonokkal kapcsolatban.
Ami már egy másik témába harap az az, hogy itt tervezett gördülő áramkimaradások vannak megfejelve spontán áramkimaradásokkal :) Ennek ellenére mobil elérés mindig van. Persze a helyiek az internetet biztosító eszközöket is valami speciális ellátásról üzemeltetik így wifi és internet is szokott maradni, bár nem mindig.

Az áramkimaradásokról viszont majd később :)

No comments:

Post a Comment